Jobbet

Dagar

Det finns dagar när jag längtar tillbaka till mitt jobb. Som idag – när allt gick väldigt trögt och inspirationen bara lyste med sin frånvaro. Eller den dagen när jag varken sett eller talat med någon vuxen. Tror det var den dagen när jag bara sade ”hej” på dagis och inget mer… Och den där dagen när det var så väldigt tyst. Jag saknar nog livet och rörelsen som det kan vara på jobbet. Den är annorlunda.

Och så finns det dagar när jag njuter av att vara hemma. Jobba i lugn och ro. Ingen som stör eller avbryter. Möjligt att få tänka en tanke till slut. Avsluta ett projekt som man börjat på tidigare.

Båda har sina fördelar. Min studieledighet är snart slut. Jag har i princip en och en halv vecka på mig att göra mängder med saker, skriva massor och läsa och tänka.  Man gör vad man hinner. Tur att det finns olika långa och korta projekt.  Men nog ska det bli roligt att fara tillbaka till jobbet också!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.